قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی

گسترش گردشگری دفاع مقدس به انتقال ارزش‌ها و ارز آوری یاری مینماید – |

گسترش گردشگری دفاع مقدس به انتقال ارزش‌ها و ارز آوری یاری مینماید – |

در موردموضوع مقاومت نوشته ای داریم با عنوان گسترش گردشگری دفاع مقدس به انتقال ارزش‌ها و ارز آوری یاری مینماید – . | .. در صورت علاقه این نوشته را پیشتر بخوانید.

به نوشته .، برنامه گفتگوی فرهنگی رادیو گفتگو با مسئله «بررسی موقعیت گردشگری جنگ در ایران» با حضور دکتر عزیزی، مدرس و مشاور گردشگری و بدرخان، راهنمای گردشگری موزه دفاع مقدس روانه آنتن شد.

در ابتدای برنامه دکتر عزیزی با بیان تعریفی از گردشگری جنگ اظهار کرد : گردشگری فعالیتی است که از منابع فرهنگی، تاریخی،   کارهای به جا مانده از گذشتگان و شیوه زندگی و آداب و سنت های و به علاوه از طرف دیگر شیوه جنگ، دفاع، مقاومت و دلاوری ها استفاده می کند. گردشگری نظامی تلاش می کند عرصه گسترش آگاهی عموم در خصوص دلاوری هایی که در طول جنگ به وقوع پیوسته است به ویژه در جمهوری اسلامی که جنگ مقدس بوده است، را ممکن کند.

وی گردشگری نظامی را شاخه ای از گردشگری فرهنگی و زیارتی دانست و گفت : بازدید از جاهای جنگی هم جنبه زیارتی دارد چرا که فداکاری فراوان مردم حاضر در جنگ آن را مقدس می کند و وانگهی جنبه فرهنگی نیز برای آن قائل است.

این مدرس گردشگری در خصوص ارزش موزه های جنگ عنوان کرد : یک اتفاق عظیم به اسم جنگ به وقوع پیوسته است و برای این مسئله شور و هیجان بوجود آمده است و جان انسان ها برای دفاع از میهن از بین رفته است. با استناد به این شرایط وظیفه مردم باقی مانده این است که این موضوع را به شکل حقیقی و اصلی خود آن نشان دهند که کار بسیار بزرگ و سنگینی است. موزه  ابزاری است که در این خصوص به کار می آید.

برای شما نیز جالب است؟  مرزهای سفارشی‌نویسی در ادبیات دفاع مقدس کجاست؟ - |

پیشتر بدرخانی با بیان اینکه توریسم جنگ سابقه طولانی ندارد، عنوان کرد : این نوع گردشگری به روش غیر آکادمیک است و به دلیل احترام مردم یک کشور به کارهای مقدس بر جا مانده از جنگ و اسطورهای دفاع وطن بوجود آمده است.

وی اضافه کرد : گردشگری جنگ بعد از جنگ جهانی دوم به روش یک روند علمی پیگیری شد به این معنی که سعی شد به روش منسجم تر و با اسم یک شاخه گردشگری ویژه به آن بها داده شود و موزه های جنگ از همان لحظه شروع به شکل گیری کرد.

این کارشناس گردشگری جنگ خاطرنشان کرد : جنگ هایی که در دنیا می باشد دو طرف متجاوز و مدافع دارند. کشورهایی که مدافع هستند از فعالیت هایی که در دوران جنگ داشته اند دفاع می کنند.

بدرخانی ادامه داد: توریسم جنگ در کشورهای مدافع و آسیب دیده تجلی می یابد. مانند کشور ویتنام که بیشترین سود برداری را از توریسم جنگ کردند. یکی از کارهایی که این کشور انجام داد برنامه ریزی و جذب بازار برای توریسم بود.

وی یکی از مهمترین اهداف توریسم جنگ را صلح و دوستی دانست و گفت : .وقتی که توریسم وارد یک کشور می شود عرصه صلح و دوستی را ممکن می کند چراکه تفکرات ذهنی و اخلاقی و به علاوه از طرف دیگر ارزش ها و مفاهیم آن کشور را به وطن خود منتقل می کند.

بدرخانی از سود برداری اقتصادی با اسم دومین هدف از توریسم جنگ یاد کرد و گفت : جذب سرمایه گذاری جهت ایجاد قابلیت ها اسکان توریست ها، ارزآوری و تولید اشتغال بهمراه خواهد داشت.

برای شما نیز جالب است؟  امروز با سخنرانی رائفی‌پور و روایتگری سعید قاسمی مراسم بزرگداشت «مردان بی‌نشان» با حضور خانواده چهار دیپلمات ایرانی در حرم رضوی برگزار می‌شود

وی به تجربه موفق کشور ویتنام در خصوص گردشگری جنگ اشاره نمود و اضافه کرد: آموزش منابع انسانی برای جذب توریسم، تسهیل تشریفات برای توریست هایی که به این منظور از کشور ویتنام بازدید می کنند، تولید موزه های مختلف در عرصه جنگ و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای ایجاد هتل و قابلیت ها رفاهی برای گردشگران جنگ از نمونه فعالیت هایی بوده است که این کشور برای گسترش گردشگری خود انجام داده است.

امیدواریم این مقاله با عنوان گسترش گردشگری دفاع مقدس به انتقال ارزش‌ها و ارز آوری یاری مینماید – . | . برای شما مفید بوده باشد. در صورت علاقه این خبر را برای دوستان خود ارسال نمائید.

منبع

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی